Hoppa till innehåll

Dags att hjärnforskningen påverkar skolan mer?!

juni 19, 2014

Följande artikel visar hur långt hjärnforskningen nått kring pedagogiska frågor:  Hjärnforskare vill att skolan tänker om. Nu vill inte jag att vi ska ska använda ett hugskott där och ett hugskott där utan istället ska vi titta över vår nuvarande pedagogiska forskning och se vilka delar stärks av hjärnforskningen och vilka delar är återvändsgränder som ska överges. Då kan skolan reformeras med långsiktigt hållbara metoder.

Annonser
No comments yet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: