Skip to content

Det behövs respekt för och fokus på inlärning

maj 8, 2013

Absurt att lärare ska göra sig förtjänta av bättre arbetsvillkor!Min sammanfattning av Svensk skola – elit eller medelmåtta?

6 kommentarer leave one →
  1. maj 8, 2013 7:40 e m

    Tack för länken, Jan, ska kika på detta.

    Håller fortfarande på att försöka ta mig igenom Inger Enkvists senaste ”God utbildning och dålig”. Liiiten irriterande med hennes ömsom näst intill raljerande ton gentemot sina meningsmotståndare, men i grunden delar jag många av hennes grundvärderingar. Bra att inte homogeniteten inte är total på den pedagogiska forskarfronten. Hon sticker ut.

    • maj 9, 2013 10:39 f m

      Öj! Lite väl många negationer där. Jag menar: ”bra att inte homogeniteten är total …”

    • maj 11, 2013 5:45 f m

      Jag kan ibland låta min ilska mot de som lett svenska skolan så fel gör mig rätt ironisk och syrlig. Jag känner igen mig i Inger Enkvist.

  2. maj 9, 2013 9:25 f m

    Alla som vill något med skolan bör se filmen.

    • maj 11, 2013 5:37 f m

      Den tar upp det jag anser har sopats under mattan alltför länge. En vän talar om ”Kejsarens nya kläder” och jag anser att flera av de saker som tas upp drabbats av tabun för att skyla över dem.

  3. maj 9, 2013 3:54 e m

    Jag såg den förra veckan!

Kommentera

