Skip to content

Respekt för uppföljning och kunskap

januari 18, 2012

Svenska skolan har ju drabbats av obehöriga lärare och totalt noll uppföljning av hur mycket eleverna lär sig. I kölvattnet av detta har respekten för uppföljning och kunskap totalt urvattnats. Lärare ska undervisa i ämnen de inte har kompetens. Skolmyndigheterna inser inte att det är deras ansvar att följa upp kopplingen kunskap – betyg, utan ägnar sig åt att kamouflera en betygsinflation som är tydlig för den som arbetar i skolan.

Det finns många som levt gott i okunnighetens rike och nu bekämpar alla försök att få rätsida på problemen. Undrar hur det ska gå med vår skola? Idag känner jag djup pessimism!

20120118-081416.jpg

Annonser
2 kommentarer leave one →
  1. Göran Tullberg permalink
    januari 18, 2012 9:09 f m

    Det finns stora problem i skolan. De du nu pekar på är bland de största.

    ORGANISATIONEN! LÄRARKOMPETENSEN! DET PEDAGOGISKA LEDARSKAPET!

    Å andra sidan. Störra brister ger ökat förändringstryck! Hoppas jag.

    • januari 18, 2012 9:51 f m

      Tyvärr finns det många som lever gott i nuvarande system och gör allt för att kamouflera bristerna.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: